Hogyan lettem az Év Marketingese?

Szerző: | máj 16, 2018 | szakértői blog

Két gyermekes édesanyaként, a szolnoki Széchenyi lakótelepen nyitottam meg első üzletemet a Széchenyi Optikát. Hogyan tudtam a nem éppen optimális körülmények ellenére folyamatosan fejlődő, magas színvonalú, a város meghatározó optikai szalonjává válni és megnyerni az Év Marketingese díját?  Csodák márpedig léteznek és valóra válhatnak velünk hétköznapi emberekkel is. De nem elég, ha hiszünk bennük, tanulni kell és meg kell dolgozni a sikerért.

Kíváncsi lettél, hogy hogyan értem el ezt az üzleti díjat? Nos, ezúttal nem szakmai, sokkal inkább inspiráló, motiváló bejegyzés következik…. 

 

Hogyan lettem az Év Marketingese Díj nyertese?

3 napig tartó folyamatos gyomorgörcs. Kérdőjelek. Sok-sok agyalás.
2017 februárjában kaptam egy emailt, hogy 4 másik vállalkozóval együtt engem is jelölnek Magyarország legrangosabb KKV rendezvényén, a Marketing Szuper Konferencián az Év Marketingese versenyre.

Engem? Szolnokról? Lakótelepi Optikámból?

Ááááá! Pont én? Nem is vagyok marketinges! Optometrista vagyok, aki (igaz szívvel-lélekkel, óriási maximalizmussal) igyekszik apait-anyait beletenni, hogy ügyfelei valóban a lehető legjobban lássanak. 3 napi vívódás után, – csak mert szeretem a kihívásokat -, elfogadtam a felkérést és indultam a versenyen.

Mi is ez a díj?

„2008-ban alapították az Év Marketingese Díjat, amely azokat a vállalkozókat díjazza, akik ügyesen és becsületesen alkalmazzák a legmodernebb marketing stratégiákat.”
„Wolf Gábor által 2008 márciusában az I. Marketin Szuperkonferencia keretei között életre hívott Év Marketingese Díj Magyarországon az első nyilvános elismerése a tehetséges és eredményes kisvállalkozói marketingnek.” /Marketing Expo 2016/
Wolf Gábor Magyarország piacvezető KKV-knak szóló marketing tanácsadó ügynöksége, a Marketing Commandó alapítója.
/www.marketingcommando.hu/

Hogy kerültem én Taupert Szilvia a képbe?

A Semmelweis Egyetemen megszerzett diplomámmal felesküdtem, hogy tudásommal csak az emberek segítését szolgálom. Majd korábbi, alkalmazotti munkám során sajnos megtapasztaltam szakmám szemléletét: bugyuta népbutító akciókkal, ingyenes és lehetőség szerint minél pörgősebb szemüvegfelírásokkal (hogy sok férjen egy napba) egy a cél: minél több szemüveg értékesítése. (Ez alól tisztelet a kivételnek, szerencsére van néhány kivételes üzleti mentalitású optikai szakember.) A futószalagos szemüvegfelírás és értékesítés pedig becsapott, elégedetlen, kiábrándult emberek tömegét gyártja napról napra.

Szemeink, látásunk, egészségünk nem ezt érdemli!

Nem véletlen, hogy 12 pár agyidegünkből 5 a látásunkkal foglalkozik. A maradék 7 az emésztésünkkel, kiválasztásunkkal, szaglásunkkal stb…
Én hiszem, hogy ma már nem elég csak „jobban” látni! Meggyőződésem, hogy az embereknek joguk van ahhoz, hogy kihozzuk látásukból a maximumot, hogy ha már vizsgálaton vesznek részt, arra is fektessünk időt, hogy megvizsgáljuk, nincs-e valamilyen szembetegségre utaló elváltozásuk.

Miután saját vállalkozásba fogtam, nagy gondot jelentett számomra: Hogy nyissam fel az emberek szemét? A látásuk, szemüvegük lehet jobb is. Ráadásul gyakran ugyanannyiért!
(Hiszen egy 2,25 Dioptriás szemüveg ugyanannyiba kerül, mint egy 2,75 dioptriás, melyhez a pontosabb látásért a szem asztigmiáját is korrigálva esetleg hozzáteszünk 0,50 cyilinder Dioptriát is.)

Így kerültem a Marketing Commando tréningjeire.

Ahol a marketing nem arról szól, hogy

  • hogyan találjak ki megtévesztő trükköket azért, hogy még több szemüveget adjak el,
  • hogyan színezzem még szem-kiverősebbre a szórólapomat, vagy a hirdetési újságban megjelenő szemüvegakciómat,

hanem arról, hogyan tudom ügyfeleimet még elégedettebbé, boldogabbá tenni. Sokat tanultam Wolf Gábortól, Janata Krisztától és Nyirö Rékától.

Megtanultam,

  • hogyan kérdezzem meg vevőimet a problémáikról, hogy valóban segíthessek,
  • hogy hibáimból hogyan tudok tanulni,
  • hogyan mondjam el a látásról alkotott hitemet az embereknek,
  • hogyan mutassam meg a víziómat, mely olyan erős, hogy majd szétfeszíti a mellkasomat (aki igazán hisz dolgokban az tudja milyen érzés ez).

Majd alapos előadói felkészítés után életemben először színpadra álltam, és a konferencia 230 tanulni és jobbá válni akaró vállalkozói előtt 4 versenytársammal együtt elmeséltem a védjegyoltalommal ellátott 7 lépéses Taupert Szemvizsgálat, a jobb látásra, jobb élet segítésére irányuló munkám útját.

Prezentációmmal megszereztem az ott ülő vállalkozások vezetőinek többségi szavazatát, és Szolnokra hozhattam a díjat és elismerést, mely 2017 májusától a Széchenyi Optika üvegpolcán azt hirdeti:

Lehetsz Te akármilyen kicsi. Ha van hited, és nap, mint nap teszel érte, munkád elismerésben részesül.


Szívből kívánom Neked is ezt az érzést!

 

 

 

 


Az Év marketingese díj kapcsán megjelent online médiamegjelenések:

Szolnoki Napló

Szoljon.hu

Új Néplap cikke:

“Taupert Szilvia ügyesen és becsületesen alkalmazza a legújabb technikákat
Szolnoki szakember lett az Év marketingese”