Amikor a szemüveged szédít, torzít–

ez a normális szemüveg megszokási folyamat része, vagy valami nem stimmel új szemüvegeddel?

A szemüveg megszokási folyamat az első napokban kellemetlen lehet. Minden kissé nagyobb vagy épp kisebb, kissé szédít, húz. Ez azonban csak a szemüvegviselés elején kellemetlen. Ha szemüveged nem jó, azaz vagy a szemüveg erőssége, vagy a szemüveged elkészítése nem volt pontos, hasonló panaszokat tapasztalsz.

Honnan tudhatod, hogy nem a szemüvegeddel van-e mégis baj?

Íme egy lista, ami segít eldönteni.

Először is gondold végig, hogy a látásvizsgálat és a megrendelés alatt eltöltött idő csak Rólad szólt-e? Azaz kellően alapos volt-e a vizsgálat? Alaposan átbeszéltétek-e a problémáid, az életkörülményeid, ahol majd az új szemüvegednek helyt kell állnia? Jó kezekben érezted-e magad?

Ellenőrizd le, hogy mozdulatlan fejtartással abba a távolságba, ahová a szakemberrel megbeszéltétek, élesen látsz-e? Azaz ha közeli szemüveged van, akkor közelre, ha állandó viseletű szemüveged van, akkor legalább 3-4 méterre és attól távolabb élesen látsz-e mindkét szemeddel külön-külön? Ha nem látsz élesen, kérj egy kontrollt optikusodtól!

Én magam a szemüvegmegszokást a következő velem megtörtént eset kapcsán értettem meg jobban:

„A kisebbik lányom születése után nem sokkal, almát rágcsálva egyszer csak RECCS! Letört az egyik hátsó fogamból egy jókora darab. Gondolatban végigfutott bennem a lehető legrosszabb: műfogam lesz! Olyan kétségbeesetten léptem be a fogorvosi rendelőbe, mint aki a halálos ítéletének kihirdetésére megy… Kiderült, hogy menthető a fogam, egy kis töméssel pótolható a letört darab. Ezt megúsztam! Azonban a hazatértem pillanatától heteken keresztül beárnyékolta napjaimat a megjavított fogam. Nem volt kényelmetlen, nem fájt, de más volt. MÁS. Nem olyan, mint azelőtt. Folyton azon kaptam magam, hogy a fogammal voltam elfoglalva, nem pedig a fontos tennivalóimmal. Kb. két héttel később beteg lett a kislányom. Minden figyelmem az övé lett, és mire meggyógyult, azon kaptam magam: már nem is MÁS, nem is zavaró a fogam. Látod? Nem tettem mást, mint hogy fontosabb dologra helyeztem a figyelmem, a MÁS pedig elmúlt magától. Hozzászoktam.”

Ha úgy érzed, valóban körültekintő kiszolgálásban volt részed, a látásod is rendben, hagytál is időt magadnak hozzászokni az újhoz, ne félj újra segítséget kérni az optikusodtól. Lehet, hogy csak állítani kell egy kicsit a szemüvegeden.

Egy szakember sem tévedhetetlen! Lehet, hogy tényleg elrontott, elírt valamit annak ellenére, hogy valóban teljes szívvel a legjobbat akarta nyújtani.

,,Középiskolai tanárom, aki egyben ügyfelünk is, korábban rendelt üzletünkben szemüvegeket. Nem is egyet, hanem kettőt. Egy progresszív, más néven multifokális szemüveget, ami minden távolságra éles látást nyújt számára, valamint egy munkaszemüveget. A munkaszemüveg informatika tanárként a közeli és monitor távolságra biztosít számára kényelmes látást. Vagyis … kellett volna, hogy biztosítson. De ez a szemüvege sem a monitorhoz, sem a papírok olvasásához nem biztosított tiszta, éles látást. Az állandó használatú szemüvege viszont kiváló volt. Ferenc a szokásos csendes nyugalommal adta kezembe a szemüvegét. Hangjában éreztem, hogy nem reklamálni jött, csak megoldást várt a problémára.
A Taupert Szemvizsgálat nem csak szemvizsgálat. Jól megfogalmazott értékrendszer köré szervezett leírt üzleti munkatevékenységek sorozatát foglalja magában. Ebben pontról pontra összeszedtük, hogyan derítsük ki, mi lehet az ilyen eset mögött álló probléma és azt hogyan kezeljük.
Az ellenőrzés folyamatában meg is lett a hiba. A szemüveg elkészítése volt pontatlan. Elnézést kértem, és azonnal intézkedtem a hibásan beállított lencsék újbóli elkészítéséről.
Be kellett vallanom, hibáztunk. Kijavítottuk, és bízom benne, hogy korrekt őszinte hozzáállásunk miatt ügyfelünk a következő alkalommal is bennünket tisztel meg bizalmával.”

Egy dolgot ne tegyél!

Ne szaladj másnap egy másik optikushoz! Ha már bizalmat szavaztál annak, akitől megrendelted, legyen még bizalmad ahhoz is, hogy helyre tegyétek a megszokási idő alatt fellépő problémákat.
Sajnos Magyarországon sok iparágban még nem alakult ki etikus vállalkozási kultúra. A versenyt értelmezik félre, ami arról kellene, hogy szóljon, hogy a versenytársak arra helyezik a fókuszukat, hogy hogyan lehetnek jobbak, hogyan tudnak vevőjüknek több értéket, kényelmet, emberibb kiszolgálást, nagyobb szakértelmet adni. Magyarországon gyakran a verseny egymás eltiprását, áskálódást és rosszindulatot jelent.
Ha a Te fejed felett folyik a félreértelmezett verseny, azzal Te is vesztesz. Futkosol fűhöz, fához, mindenki mást mond, alázza az előzőt, a Te problémád pedig még mindig nincs megoldva. Egy idő után pedig már azt sem tudod, kinek higgy, kinél tedd le a voksod.

Ezzel nem azt tanácsolom, hogy ne válts. De az adott helyen fellépő problémát az adott helyen kezeltesd.

Mielőtt pedig szakembert választasz, alaposan nézz utána, kire bízod a látásod!

„A bizalom igénye elsősorban nem arról szól, hogy a másik fél megfelel-e az elvárásainknak vagy sem, hanem hogy milyen ember válik belőlünk, ha képtelenek vagyunk megbízni másokban. A bizalom csodás érzés, hiszen szoros kapcsolatban áll a szeretettel és a biztonsággal, úgyhogy ostobaság lenne megtagadnunk önmagunktól.”
Richard Templar

Bízd rá szemeid világát azokra a szakemberekre, akik az ügyfelek visszajelzései alapján a legnagyobb alaposságra, a legbarátságosabb kiszolgálásra, a legújabb technológiára és a legnagyobb emberségre törekednek.

Nézd meg Facebook oldalunk ügyfélértékeléseit, majd jelentkezz be Te is Taupert Szemvizsgálatra!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Mit írnak rólunk?

Online időpontfoglalás

Pontosan tudjuk milyen nehéz megtenni az első lépést…

…de szemvizsgálatunk 7. lépésének végére olyan megnyugvással és élményekkel leszel gazdagabb, amit el sem tudtál képzelni előtte egy vizsgálatról!

Szakértő kezekben és kellemes légkörben leszel nálunk a Széchenyi Optikában, erről mi biztosíthatunk:

Jelentkezz be vizsgálatra és válassz időpontot!

Kérünk olyan számot adj meg, amin biztosan elérünk az időpont egyeztetés miatt.
Kérünk olyan e-mail címet adj meg, amin biztosan elérünk az időpont egyeztetés miatt.
Kérünk jelölj meg legalább egyet.
Kérünk válassz időpontot, a véglegesítéséhez pedig 24 órán belül visszahívunk és egyeztetünk Veled.
Kérünk jelezzed, ha tudod, hogy délelőtt, vagy délután szeretnél jönni. Bármilyen kérdésed, vagy kérésed van, tedd fel nyugodtan azt is!

Kérdésed, kérésed van? Visszahívunk! 

Pontosan tudjuk milyen nehéz megtenni az első lépést…

…de szemvizsgálatunk 7. lépésének végére olyan megnyugvással és élményekkel leszel gazdagabb, amit el sem tudtál képzelni előtte egy vizsgálatról!

Szakértő kezekben és kellemes légkörben leszel nálunk a Széchenyi Optikában, erről mi biztosíthatunk:

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kollégáink hamarosan visszahívnak.